Sunday, 27 November 2011

cakap pasal bola lagi..?

Orang kata kita bersatu hati, di bawah satu bendera kerana bola sepak.
Orang Malaysia lah, tak kira warna kulit dan bangsa semua menonton, berdoa dan berharap untuk kemenangan Malaysia.
Itu ada benarnya. kerana bola sepak, kerana sukan, kita bersatu.

TAPI, kerana bola sepak dan kerana sukan jugaklah kita berpecah-belah. Sayangnye...
Kalau tengok sekali imbas, orang Indonesia tu sama je rupanya dengan orang Malaysia. Tambah menyedihkan kalau mereka bukan setakat sama bangsa, tapi juga sama Islam.
Tapi kita berpecah-belah, bergaduh atas semangat nasionalisme yang diciptakan oleh penjajah kafir. hmmm...

Salah ke berbeza pandangan? Tak salah.
Salah ke semangat nasionalisme? Tak salah.

Tapi biarlah berbeza pandangan dan bersemangat nasionalisme tu jelas niat dan tujuannya, iaitu kerana nak menegakkan al-haq (kebenaran) kerana Allah Taala. Maka dengan itu kita akan tahu di mana letaknya batasnya.


p/s: napelah makcik ni asek cakap pasal bola ek? dah namenye cekgu pj...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails