Wednesday, 24 March 2010

Taking Off the Hijab

Taking Off the Hijab

Posted using ShareThis

tersasul

satu hari, saya diberi amanah untuk menyampaikan satu pengisian kepada sekumpulan kecil pencari hidayah (woho!). saya hanya menyampaikan dan menerangkan satu kertas syarahan yang hebat oleh abul a'la al-maududiy. kenal tak siapa maududiy tu? ha, dialah seorang genius yang sangat bagus menggunakan ke'genius'annya untuk kebaikan seluruh umat, membawa manusia kembali ke fitrahnya, iaitu menjadi hamba kepada Allah dan khalifah di muka buminya. beliau mengajak manusia kepada Islam.

apapun, saya nak cerita, sewaktu menyampaikan pengisian, tiba2 mulut tersasul; "cikgu..ooppss, akak! hehe"
adeh. tersasul. habis bebudak tu mengangguk; "ye cikgu!"

esoknya kembali ke sekolah untuk kelas tambahan. kemudian datang la 2 org anak murid ni ke kereta saya dan cakap; "isy, cikgu ni macam nak lari dari rumah je. banyaknya barang dalam keta ni?"
kemudian saya pun jawab; "ala, akak..oopppss..cikgu sebenarnya.."
adoi. tersasul lagi daa..

haha..dulu2 tersasul kat rumah saya membahasakan diri akak dengan emak, sedangkan sepatutnya adik!! dan kemudian di asrama pulak, lepas cuti lama di rumah,tersasul pulak dengan housemates membahasakan diri adik..hihi..tak sedar diri dah tua..

moral of this story? hehe..entahla..saja nak cerita yang kita ni memegang banyak peranan dalam hidup ni. memang kena sesuaikan diri..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails