Friday, 26 February 2010

saya solat dulu ya?

“kak, saya solat dulu ya?”
“ok!”


adik ni dah lama tunggu kakak ni yang terkial2 mengadap kerjanya atau baru sibuk2 nak makan time azan sudah berkumandang..

siannya adik ni tunggu kakak itu..

isyyy…sian jugak kakak itu...
yang tak sedar dia sedang merugikan diri sendiri..terlepas peluang dpt banyak pahala dan hikmah bersolat secara berjemaah..

janganlah lepaskan peluang ini. bersegeralah bersolat. nak makan pun, cukuplah alas perut dulu..
manage lah masa itu sebaiknya agar masa solat dapat disegerakan.lagipun solat kan hari2. takkan tak boleh nak manage siap2 kot??
(mengingatkan diri juga yang sering lupa)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails