Friday, 14 May 2010

bangun setelah tersungkur

dari hari tu dok mencari tulisan yang lepas. mana ntah? rasanya ada tulis untuk blog, tapi kenapa tak jumpa ya? hari tu tulis tentang al-Quran. hmm..kene cari lagi lepas ni. atau mungkinkah saya pos di blog lain? atau dalam mimpi..

alhamdulillah tadi berjumpa orang2 yg wajib saya jumpa. saya diamanahkan mereka.
alhamdulillah, saya sudah kembali...

saya sudah tersungkur lama..hampir 2 bulan..hidup dalam keadaan caca-merba di dalam hati. banyak sangat bisikan hinggakan merasakan banyak benda yang kelihatan tidak releven. seperti mahu memutarkan hidup diri ini 180 darjah. atau lebih tepat lagi, melumurkan diri dalam lumpur semula.. (read: sayyid qutb muqadimah fi zilal quran).

saya berperang setiap hari, setiap ketika dengan perasaan diri ini.. waktu itu timbullah segala perasaan...yang paling kuat adalah perasaan bersalah dan menyesal..yup,terasa seolah-olah sangat teruk..banyak hak tidak tertunai dahulu..keikhlasan diri dipersoal..dan membenci kebaikan, mencari alasan, dan menjauhi saudara-saudaraku dalam perjuangan ini..astaghfirullahalazim..

kemudian beransur pulih, alhamdulillah..waktu mula pulih itu, saya memikirkan untuk meninggalkan cabang ini..dan beralih ke cabang baru..namun tidaklah meninggalkan terus kerja saya ini..

tapi kini, saya ingat mahu stay di sini selagi boleh. jika diperlukan di cabang baru saya tak akan menolaknya..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails