Wednesday, 2 April 2008

khazanah sekolah!


perpustakaan sekolah adalah di antara tempat yang paling best dalam dunia ni..!!
walaupun ia mungkin hanya sebuah perpustakaan sekolah rendah, tapi jangan sesekali kita pandang sebelah mata..
ini kerana, ada kemungkinan kita akan terjumpa banyak khazanah bernilai yang tidak disangka2. tahun lepas, di sekolah yang saya jalani praktikum, saya terjumpa berjilid-jilid majalah dakwah. tak pernah sangka majalah seperti itu wujud di zaman 80 an dahulu. dan yang paling tak sangka, sekolah itu ada bahan seperti itu!
minggu lepas, saat saya membelek-belek buku kanak-kanak tentang perang-perang dan nabi-nabi, tiba-tiba saya terpandang sebuah buku bertajuk "Sains Sosial & Sains Tulen". tulisan I.R. ALFaruqi,terjemahan ke bhs melayu, cetakan DBP 1989.
truly a hidden treasure!
so cikgu, go and check out your libraries! you might find a real gem there!

2 comments:

perokoksoleh said...

salam..
betoll la,masa sy sekolah lu...
sy jmper buku power2x
tp buku yg palaing best..jumper buku ajar silap mata,huhuuh

cikgu ii said...

huhu..nampaknye yg best di mata awak tak sama sangat dgn best di mata saya..heheh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails